1955, het pimpen van je ploeg begon al snel, er waren dit jaar verschillende gepimpte ploegen, deze met Pepsi, maar ook een met gin van Booth's.
Een ploeg onderscheidt zich met hoeden op. Links probeert leraar Duncker zich een weg te banen en lijkt enigszins verstoord te kijken. Geen zin of haast om bij een post te komen?
Gymleraar henk de Zwart bekijkt een vertrekkende ploeg; en staat daar nu Beemsterboer met een kapiteinspet op?
Prefect pater Oort geeft wijze raad mee, roken was nog vaste prik
wachten op je vertrekbeurt, rechts Henk de Zwart
de route wordt doorgenomen
inschrijving bij pater Jeuken en pater Remmerswaal
ook een ploeg met onderscheidende kenmerken, boven de kelderdeur staat op het bordje HBS 5 GYM V VI , toen werd die kelder dus als fietsenstalling gebruikt
echte brandweerhelmen en grote ginflessen!
lekke band vóór vertrek dus plakken met doosje Simpson
flesje water aan het stuur, geen idee wat hij in z'n handen heeft, hij lijkt ergens aan te draaien
de paters lijken onthoofd, maar de foto gaat om leraar Otten, met grote sigaar, die nog even iets frummelt, Henk de Zwart, ook met peuk, kijkt toe
de brandweerploeg is aangekomen bij een post, gelukkig met volledige vergunning
controlepost langs de weg, leraar klassieke talen Jouai in grote leren motorjas, met sigaartje een jonge Rotteveel
Goed voorbereid: stopwatch om de nek, van alles achterop en toch nog pech; pater Van Rijckevorsel (volgens mij) helpt een handje.
Inderdaad Van Rijckevorsel, het lijkt problematisch; als je goed kijkt zie je dat de kettingkast van onder werd dichtgeregen langs van die haakjes die tegenwoordig nog aan bergschoenen zitten.
Wachten voor de pont, ik zie ineens dat mijn oudste broer George er tussen staat.
Dat kon je tijdschema behoorlijk verstoren.
Klaar voor de oversteek maar ik vermoed dat de veerman toch eerst even op de aak wacht voor hij de groep met eigen spierkracht overzet.
Het zoontje van de veerman kijkt het vak af.
Bij officiële rally's mag je je onderscheidingtekens dragen; de voorrijder heeft er zin in, de achterrijder moet het allemaal nog zien.